? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, August 13, 2009

Menuntut di ILP

October 2006


Akhirnya aku menamatkan persekolahan aku di sekolah menengah teknik bentong yang terletak di pahang aku merasa lega ini kerana aku tidak perlu lagi tinggal di asrama.Abis aku menamatkan sekolah dan pergi ke latihan plkn.Aku telah menyambung pelajran aku di salah sebuah insitut yang terletak di kuala Lumpur iaitu institut latihan peridustrian kuala –lumpur dalam jurusan pra-cetak.Sijil juruteknk tahap 1 & 2 selama dua tahun.Aku berasa sangat gembira kerana dapat melanjutkan pelajaran dalam bidang pra cetak iaitu lebih kepada percetakan.Maklum lah pelajar baru ,tidak lepas daripada terkena orintasi .Aku cukup benci kalau diarah tapi apakan daya aku kena kuat semasa diorentasi pelbagai aktiviti dilakuakan agak tertekan juga aku nak mandi pun tak sempat mujur lah itu semua mematang kan aku kerana sebelum ini aku pernah berada di plkn.Jadi kawat,lari padang mebuatkan aku rada itu semua perkara biasa buat aku.Aku ditemptkan di asrama perempuan dimana satu bilik memunyai 3 orang ,kebetulan semua rakan seblilik aku sebaya aku,ini membuatkan aku rasa bertambah seronok.Orentasi aku hanya 3 hari sahaja ini kerana kami semua pelajar second intip aku merasa lega sangat kerana tidak diorentasi selama seminggu.Semasa kelas bermula akiu mula berkenal dengan rakan-rakan aku ,seronok kerana aku belajar tentang bidang percetakan dimana insitutut latihan perindustrian mengajar kami lebih kepada pratikal bebanding teori .

 First projek aku dikehendaki membuat buku telefon seronok sangat dimana kami perlua menyediakan draf nya dulu setiap benda mesti kena buat draf dulu seperti nak buat rumah mesti ada pelanya.Akhirnya aku siap membuat draf buku telefon.Di dalam kelas aku setiap pelajar dibekal meja yang dikenali light table ,dimana setiap pelajar mendrafkan hasil kerja nya di atas meja lampu ini.Kami mendraf sesuatu di atas kertas yang bukan sebarang kertas yang kami gunakan ,kertas yang kami gunakan adalah kertas dimana kertas itulah yang aku dicetak di mesin.Selasai sudah projek pertama aku telah membuat stu poster.Aku berasa sungguh gembira dengan hasil kerja yang teah aku buat.Kami mepunyai 5 projek yang perlu kami hasilkan.Sepanjang aku menuntut di ilp aku telah menghasilkan buku telefon,poster,buku cek,Buku resipi,buku kanak-kanak itu secara berkumpulan.Projek yang paling mencabara bagi saya ialah menghasilkan buku kanak-kanak dimana kami berkumpulan seramai 5 orang menghasilkan dengan penuh kesabaran bermacam-mamcam kerenah kumpulan saya semasa menghasilkan buku tersebut.Selain daripada itu pengalaman manis buat saya semasa membuat layout untuku menghasilkan majalah ilp sehingga 3pagi kami masih membuat layout untuk di cetaka di ilp keesokkan harinya.Ini gambar aku bersama kawan- kawan bilik aku semasa di ilp


0 comments: