? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, October 5, 2009

Majllis perkahwinan kakak aku

Tepat pada 19/12/08,selamatla kakak aku di ijabkabul dengan tunangnya yang bergelar suami.Majlis berjalan dengan begitu lancar semasa akad nikah ini gambar keluarga aku semasa berlangsungnya akad nikah dan kenduri kahwin





Suasana riuh kembali,apabila akak aku selamat diijabkabulkan,sekembalinya di rumah saya dan kakak2 yang lain sibuk memnyediakan juadah buat pihak pengatin lelaki,Aku sibuk didapur buat air dan menghidangkan juadah bagi keluarga pengatin lelaki akak aku.


Juadah seperti pudding,satay kajang ,kuet tiow goring,meehun sup ,air siraplimau di hidangkan untuk pihak pengatin lelaki kakak aku.Aku rasa penat kerana ramai saudara mara yang datang di majlis akad nikah kakak aku.Tetapi aku tersenyum puas kerana majlis semua persiapan keesokkan harinya sudah tersiap penat nya hanya tuhan yang tahu walaupun kenduri kahwin akak aku catering sekalipun aku cukup berasa penat megemas rumah,tolong mebuat bunga telur .Keesokkan harinya majlis kenduri kahwin akak aku sudah bermula ,pagi-pagi lagi aku,kakak-kakak aku yang lain sudah bersiap sedia.Ramai tetamu yang hadir pada hari itu tidak lupa juga rakan-rakan ku juga hadir pada majlis itu. Inilah kawan-kawan aku,yang turut hadir pada majlis itu.Aku berasa gembira kerana juadah catering yang dihidangkan sungguh sedap ,disebakan keluarga aku lebih kepada adapt johor juga kakak aku juga orang johor kami tidak lupe menghidangkan pulut sagu semasa kenduri kahwin itu.Ini lah kenangan yang manis buat aku kerana pertama kalinya merasai khidmat kenduri kahwin catering kerana sebelum ini kakak2 aku yang lain saudara –mara aku di johor yang masak kan untuk kenduri kahwin.

0 comments: